[Atasi sakit sendi dan lutut]

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..Pada pg hari y mulia ni sy nk berkongsi dgn rakan pembaca ttg Sakit sendi, lutut dan tulang..Kebiasaannya kita selalu dgr penyakit ni menyerang golongan y dah berusia.Namun terdapat jg golongan muda mengalaminya. Terutamanya bg mereka y ade sejarah silam kemalangan atau jatuh sehingga menyebabkan sakit sendi masih terasa hingga ari ini.

Ade tu smp x boleh nk bengkok kaki bile nak solat sbb sakit bhgn lutut..Tau x kenapa mesti bghn lutut y diserang dulu? Lutut adlh sendi y menampung berat badan kita n digunakan sepanjang hdup kita utk berjalan n membuat kerja..

Sebelum tu sy nk berkongsi ttg sendi..Tau x ape tu sendi? Apakah pula kaitan sendi n Osteoarthritis?

"Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu."

Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).

Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan. (sumber http://superbvitamin.blogspot.com/2013/04/sakit-sendi-dan-lutut-saya-hilang.html)

Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:



1.    Sakit pada sendi yang terlibat.

2.    Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.

3.    Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.

4.    Adanya pembesaran tulang sendi.
 

Untuk mengatsinya, boleh la amalkan 3 cara ni..
Kaedah 1 : Mengekalkan tulang rawan yang sihat
Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga(3) cara :
(i) menyokong keselesaan sendi
(ii) memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) meningkatkan kesan kusyen
Kaedah 2 : Mengurangkan inflamasi
Omega Guard Shaklee adalah omega3 yang  melambatkan degradasi tulang rawan. ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. omeg- juga bertindak sebagai pelincir. ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkankesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja. 
Kaedah 3 : Mengekalkan sel tulang yang sihat

Ostematrix Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium.

 
Jangan biarkan sakit sendi ni berterusan..Jika org tersyg mengalaminya bantulah mrk.Kecil pelaburan ttp besar kesannya pd kehidupan mrk..X percaya, cb lah..Langkah pencegahan awal sangatlah penting. Nutrisi sendi sgtlah penting seiring dgn peningkatan usia..Tak salah kan kalo kita berusaha utk sihat dr muda lg? Pilihan di tgn anda, sy hanya berkongsi..
 
Baiklah..jumpa lg di lain kisah..Jika anda berminat utk dptkan produk Shaklee boleh la terus menghubungi saya  
Hairunissa Bt Jopri
0193584312
COD sekitar JB..
Sy turut menghantar ke seluruh Msia termasuk Sabah n Sarawak..So org luar JB pun boleh order ye..Sekian..Jumpa lg..Tq
 


 

 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

Mummy Putri said...

Suke sgt! 1st time ambk JHT mmg sure jatuh chenta punya!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...