Cara untuk bakar dan buang kolestrol berlebihan dalam badan

Assalamualaikum dan selamat pagi semua..

Rasanya masih belum terlambat untuk saya mengucapakan Selamat Hari Raya Aidiladha buat rakan yang beragama Islam..

Dalam kemeriahan kita menjamu pelbagai menu dan juadah raya, jangan lupa untuk menjaga kesihatan ye. Maklum sajalah juadah kita org melayu kebanyakannya mengandungi santan dan berlemak..

Tahukah anda bahawa lemak yang terkumpul berlebihan dalam badan boleh menyebabkan salur darah anda tersumbat? Cuba tengok sink di rumah anda.Jika lemak terkumpul dan berketul-ketul di sink sudah tentunya ia boleh mengganngu pengaliran air ke dalam saluran sinki kan..Jadi begitulah juga dengan perjalanan darah kita. Sekiranya lemak tadi terkumpul di dinding salur darah anda tanpa dibuang maka semakin lama ia akan menebal dan terus menebal. Apabila sudah menebal laluan salur darah akan jadi semakin sempit. Jika ia tidak diatasi dan dibiarkan berterusan, kemungkinan untuk salur darah itu pecah adalah tinggi.. Ini boleh menyebabkan strok!

Cuba tengok gambar sink yang tersumbat

Sink yang tersumbat mungkin jg boleh dibantu dengan pelocok. Tapi sekiranya salur darah yang tersumbat, anda nk guna pelocok juga ke?

Gambar di sebelah kanan sekali adalah gambar salur darah yang telah di block oleh lapisan lemak. Sekiranya lemak tersebut tidak dibuang keluar ia akan makin menebal dan boleh menyebabkan salur darah tersumbat serta berisiko untuk pecah ,darah tinggi dan strok..

Oleh sebab itu lah kita perlu membakar dan membuang kolestrol tersebut..
CARANYA?

a) Bersenam untuk bakar kalori
b) Ambil minuman yang masam sebaik sahaja selepas makan
c) Mengambil supplement yang boleh memecahkan kolestrol dan lemak

Untuk itu saya mencadangkan agar anda mencuba Omega Guard, Alfalfa dan Herblax

BAGAIMANA?
Omega/ Lecithin - untuk memecahkan kolestrol dalam badan. Kolestrol tersebut akan larut dan pecah dengan bantuan Omega dan Lecithin

 Alfalfa/ Herblax
Kemudian alfalfa boleh bantu utk flush out lemak tersebut dengan mengamalkan. Ia juga merupakan agen detox yang terbaik utk mencuci usus dan membuang segala toksin serta lemak dalam badan

Sekiranya anda melihat najis anda berwarna hitam dan berminyak, ini bermakna proses detox dan pemecahan kolestrol itu telah pun berjaya.


Nak lagi bagus sebelum makan makanan berlemak, kita halang dulu kolestrol itu daripada masuk ke badan..Caranya??
Perkenalkan Phytocol-St- menghalang pembentukan kolestrol..

Jika anda ingin mencuba mana-mana produk untuk membuang dan mengawal kolestrol anda, bolehlah hubungi saya untuk konsultasi percuma.. Inshaa Allah, saya akan bantu anda.. Jom Cuba! Demi kesihatan kita untuk jangka masa panjang..Bertindak sebelum terlambat ye kawan-kawan!

Hairunissa Bt Jopri
0193584312
FB : Hairunissa Bt Jopri
FB page : Jom Sihat Selalu



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...