Masker Vitamin C

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Sy nk share ttg Vit C Shaklee ari ni..Tp beza tau dgn Vit C yg lain sbb tu kite panggil Suistaned Released Vit C. Sape2 y nk kulit cantik mmg patut amek ni..Dah mkn ni xyah nk suntik2 lg Vitamin C ke dlm badan pasni..Telan je la..

Tp y lebih penting sy nk share utk buat masker Vit C..hihi

Kenapa Suitained Release pulak eh?

  1. Teknologi penghasilan Vitamin C Shaklee adalah sustained release.Kenapa perlu teknologi sustain release? Sebab vitamin c mudah musnah,bersifat larut air dan tidak dapat disimpan lama dalam badan. Sustained release adalah teknologi yang membantu Vitamin C untuk kekal lama dalam badan dimana hanya 100mg vitamin C dilepaskan ke dlm badan setiap sejam. 
  2. Satu tablet vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren.
  3. Vitamin C Shaklee lengkap dgn bioflavonoid (bahan penting yang membantu penyerapan vitamin c dengan lebih baik).. dan vitamin C shaklee semulajadi tanpa bahan pewarna atau perisa tambahan


FUNGSI VITAMIN C

 

1. Membantu tubuh badan menghasilkan kolagen iaitu struktur utama dalam saluran darah, gigi, gusi, rambut, kulit , tendon dan ligament.

2.Vitamin C penting untuk mengawal level nitric oxide iaitu bahan kimia semulajadi yang membantu dalam  mencegah pengerasan saluran darah oleh itu membantu mencegah penyakit darah tinggi,sakit jantung stroke (angin ahmar),kerosakan buah pinggang dan sebagainya. Mencegah penyakit barah kerana fungsinya sebagai antioksida yang meneutralkan radikal bebas dan mencegah kerosakan sel-sel badan.


3.Membantu detoksifikasi bahan pencemar di dalam tubuh badan seperti (plumbum dan raksa)

4. Membantu metabolisme kolesterol di dalam badan justeru mengelakan penyakit batu karang pada hempedu dan mengurangkan kolesterol dalam darah.

5.Mengurangkan tahap penyakit (severity) demam, batuk dan selsema 

6. Membantu dalam penyerapan zat besi yang diperlukan oleh badan untuk pembentukan darah, brains development , kontrol aktiviti otot.jika kurang nya zat besi memberi kesan kepada immune sistem badan kerana T-cell yang diperlukan untuk antibodi berkurang. 
 
 
 


 
info credit:aaisyahealthnbeauty+tiera
Beauty & Health
 
Jom kita tengok pulak kelebihan MASKER VITAMN C SHAKLEE
  •   Meransang penghasilan kollagen pada kulit
  •   Menegangkan kulit muka
  •   Mengecutkan jerawat
  •   Mencerahkan muka
  •   Menyegarkan wajah yang kusam tak bermaya

Cara nk buat Masker Vitamin C


 
Gambar sekadar hiasan
 

Ha..ade sape2 berminat? Cantik di dalam n cantik di luar. Pas ni xyah beli masker lg..yg ni dh cukup sgt. Boleh pm/ wassup/ sms saya ye 0193584312
Harga adlh harga pasaran yg telah ditetapkan oleh Shaklee..


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...