[Say NO to Panadol !]

Hari ni saya nak berkongsi tentang bahaya panadol. Kebanyakan org memang akan mengambil panadol bile demam, sakit kepala, migraine. Lebih-lebih lagi panadol ni senang utk diperolehi di mana2 kedai atau supermarket..

TETAPI AWAS! Kesannya pada manusia adalah utk jangka masa yang panjang..

Anda tahu tak apa risiko jika makan panadol berlebihan?

Kajian terkini yang dijalankan di University of Washington telah mendapati bahawa pengambilan acetaminophen secara kerap berkemungkinan meningkatkan peluang si pengambilnya untuk mendapat kanser darah tertentu!

Tahukah anda apakah itu acetaminophen? Acetaminophen merupakan istilah yang digunakan di Amerika Syarikat dan Kanada, yang merujuk kepada sejenis sebatian yang kita kenali di negara kita dengan nama generik “paracetamol”. Ia digunakan secara meluas sama ada sebagai analgesic (melegakan sakit kepala) atau sebagai antipyretic (mengurangkan suhu badan ketika demam). Di Malaysia, acetaminophen/paracetamol boleh didapati dengan mudah di kedai-kedai runcit, 7-eleven, supermarket, atau farmasi dan antara jenama yang sering didengari adalah “Panadol” atau “Uphamol”. Setiap satu tablet panadol mengandungi 500mg acetaminophen/paracetamol dan dos yang dibenarkan untuk sekali ambil secara selamat adalah 1000mg (2 tablet).

Jika rasa pening sahaja mesti orang akan mengambil panadol ni. Kalau sehari tu jika seseorang tu pening 10 kali, maka 10 kali tu jugalah dia akan telan Panadol! Padahal jika hendak diikutkan, pengambilan acetaminophen harus mendapat pengesahan daripada pakar perubatan atau individu bertauliah yang berkenaan terlebih dahulu.

Memang telah disahkan bahawa pengambilan acetaminophen secara kerap berkemungkinan meningkatkan peluang si pengambilnya untuk mendapat kanser darah tertentu. Ketua penyelidik kajian yang berkenaan, Dr. Roland Walter, merangkap pembantu profesor perubatan di bahagian hematologi, mendakwa “Kami mendapati bahawa penggunaan acetaminophen yang terlalu kerap, iaitu salah satu ubat yang paling kerap digunakan di seluruh dunia, mempunyai hubung kait yang berisiko meningkatkan insiden ‘hematologic malignancies’ hampir dua kali ganda” (hematologic malignancies merujuk kepada jenis-jenis kanser berlaku dalam darah, tulang sum sum, dan limfa)

Para penyelidik mendapati bahawa mereka yang mengambil acetaminophen sekurang-kurangnya 4 hari seminggu selama 4 tahun telah menerima hampir dua kali ganda risiko untuk mengidap beberapa jenis kanser darah. Kanser-kanser ini termasuklah myeloid neoplasms, non-Hodgkin lymphomasdan gangguan plasma sel. Walaubagaimanapun, kumpulan penyelidik ini mendapati penggunaan acetaminophen seperti ini tidak mempunyai kaitan dalam risiko peningkatan penyakit leukimia. Ramai pakar berpendapat kajian seperti ini harus diteruskan dan dijalankan dengan lebih mendalam agar kesan sampingan sebenar acetaminophen dapat dirungkai.

 
Sumber lain ada juga menceritakan keburukan pengambilan panadol ni. Jom kita baca. 
Jangan ambil PANADOL Actifast atau Soluble jika anda rasa demam atau sakit kepala. Pengambilan panadol tersebut boleh memudaratkan kesihatan anda untuk pada masa akan datang. “Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya.

Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala,mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain.

Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati . Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun .

Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan.


 
SO, APA PENYELESAIANNYA?
 
Tentulah Nutriferon Shaklee !..Alternatif kpd panadol
 
Jom kita tengok apa kelebihannya..
 
KEBAIKAN NUTRIFERON SHAKLEE YANG TIADA BANDINGAN
 
Nutriferon merupakan rumusan berpaten yang istimewa yang membantu meningkatkan tahap keimunan badan tanpa penggunaan antibiotik sintetik yang boleh menyebabkan kesan sampingan pada manusia. 100% semulajadi dan selamat digunakan.Jadi, nutriferon amat sesuai untuk semua peringkat usia. Antara kebaikan Nutriferon adalah:-


1.  Kukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari
Kajian menunjukkan interferon mampu meransang dan mempertingkatkan keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh untuk membunuh T-cells, B-cells & Makrofag
     Jadi dapat membantu:-
     a. Bantu sesiapa yang hadapi masalah tahap keimunan sering berkurang.
     b. Sesuai untuk yang kerap selsema, kerap demam dan kerap jatuh sakit 
          melebihi seminggu
     c. Ibu menyusu yang mana anaknya masih kerap demam atau demam berpanjangan

2.  Bantu lawan kanser dan tumor otak
Polisakariada yang terdapat dalam interferon semulajadi meransang dan mengaktifkan 
immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser.

3.  Bantu kurangkan ketidakselesaan sewaktu kemoterapi
Polisakarida juga membantu mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi 
dijalankan.

4.  Melindungi dari Influenza, Selesema
Membantu seimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara, 
berkesan melindungi virus mikrob seperti selesema, alergi dan inflamasi dan influenza

     Jadi nutriferon sangat bagus untuk:-
     a. Bagus untuk immune booster pada keadaan ketika cuaca 
          tidak menentu, jerebu dll
     b. Sangat sesuai untuk orang yang kerap dikelilingi orang ramai 
         @ melancong, berada di luar negara dll


7.  Meringankan stress dan Kelesuan
Rumusan nutriferon dapat ringankan rasa tidak sihat yang disebabkan oleh keresahan, 
stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk

8.  Melambatkan penuaan
Formula unik nutriferon semulajadi yang pertama di dunia sebenarnya dapat meransang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman dan menjadikan sel-sel kulit lebih sihat dan muda


9.  Mengurangkan infeksi dan sakit kronik pesakit-pesakit hepatitis B & C
Keberkesanan kebaiakn nutriferon shakleedalam memerangi dan mengurangkan infeksi juga meminimumkan ketidakselesaan akibat penyakit hepatitis B & C ini seperti kembung perut, rasa mual, muntah dll

10. Membantu kesihatan wanita menopous menjadi lebih baik
Gejala-gejala seperti hipertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah dalam tubuh dan masalah-masalah lain berkaitan menopous dapat diatasi dengan pengambilan nutriferon.

12. Mengurangkan simptom-simptom ketika pra-haid dan sewaktu haid Mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin  seperti kekejangan otot, sakit belakang, sakit payudara, jerawat, kegelisahan, insomnia dan perubahan emosi yang tidak terjangka.


13. Bantu dalam pemulihan penyakit;-
       a. Lepromatus (kusta), 
       b. Leishmaniasis (pelbagai penyakit yang disebabkan oleh jangkitan 
           organisma yang dikenali sebagai protozoa) & 
       c. Toxoplasmosis (penyakit yang disebabkan oleh parasit).

FAKTA MENGENAI KELEBIHAN NUTRIFERON SHAKLEE

1. Dicipta oleh pakar imun, Dr. Yasuhiko Kojima. 
Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh pakar imun pada julung kalinya Dr. Yasuhiko Kojima dari Universiti Tokyo pada tahun 1954. Merupakan penemuan terhebat dalam bidang immunologi

2. Lebih daripada 40 Tahun Penyelidikan. 
Dr. Kojima berjaya mencipta Nutriferon Shaklee selepas beberapa kali menjalankan ujikaji dan penilaian terhadap beribu-ribu sebatian dan lebih daripada 200 herba lain. 


3. Dr.Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon 
    semulajadi didunia 
Nutriferon Shaklee sehingga kini tidak boleh didapati dimana-mana kedai
@peniaga selain. Shaklee yang mana produk nutriferon ini telah 
dipatenkan oleh Shaklee.

4. Nutriferon Shaklee mengandungi satu campuran 
     proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi 
Nutriferon Shaklee berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower. Formula yang digunakan dalam pembuatan nutriferon adalah 100% semulajadi, selamat, tulen dan berkesan.

5. Kelebihan nutriferon shaklee adalah terbukti secara klinikal 
Dapat menyokong dan meransang proses gerak balas imun semulajadi pada tahap selular

6. Terbukti dengan 4 ujian klinikal terhadap manusia 


7. Interferon banyak digunakan dalam bidang perubatan 
Sebagai suntikan interferon untuk merawat penyakit hepatitis.

Sumber-http://sihatmacamyaya.blogspot.com/2012/08/nutriferon-bantu-tingkatkan-sistem.html

Tunggu apa lagi!..Mudah je nak dapatkannya. Sms/pm/whatsapp saya laju2 ye 019-3584312. Tak perlu ke kedai lagi cari panadol..sms je, barang terus sampai depan rumah..Mudahkan..



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...